#2015ToughMe

by - Sunday, December 27, 2015

assalamualaikum ppl,



tahun ni bagi aku paling mencabar. new life. new place. jatuh bangun aku. alhamdulillah. i am still breathing. masih dikurniakan kawan yang ada dengan aku masa jatuh bangun aku. thanks, i owe u gaiss. someone request me, what it's like to be in kptm. k. aku malas nak cerita act sebab tak best really. hech. but for me this place make me knowing all type of person that i never know. aku belajar bahasa asing *kelate, utagha, ganu. aku nama je anak pure pahang tapi loghat pahang aku tau koi je *sad life.

as u gais know, i am Dip. In Science in cooperation with UiTM student. semua benda Uitm provide even our lect pun ditapis oleh uitm. so, kiteorg ni sebenarnya budak uitm tpi menumpang kptm * BAK KATA PENSYARAH KPTM SENDIRI. deep. struktur yuran mmg beza gila ah sebab ipts mmg mahal. i can't help either. bila kau jadi student under ipta ni byk benda kau kena prepare metak and physical. firstly, kami budak sci ni selalu tak diiktiraf pun kat sana. fyi, KPTM KB ade dua kolej dia. satu kolej ls satu lagi kolej bandar. aku duk kolej bandar tpi asrama kat kolej ls sebab kolej ls induk. kalau kena pergi hep mmg aku terkulat kulat ah sebab idk he or she lect or even staf at there. ada sekali tu aku nak mintak kebenaran balik sbb nak setelkan mara, warden tu pandang aku kecik beso kecik beso ke pastu cakap, "awak budak science ek?" aku angguk je lah, pastu dia lempar smirk, kfine. tinggal satu sem je aku hadap dia pastu aku duk luar. buh byee warden.

tapi bila kami kat kolej bandar kami disayangi melimpah ruah. haaa ambek kau. yelah kami antara penyumbang kenaikan kolej sebab majoriti senior aku fly dari further dalam negeri. apa apa hal kiteorang memang akan rujuk kat bandar lebih senang dari LS. ada satu hari tu kiteorang punya bas lambat. bosan takde bende en, Kim *otakgila* ajak main truth or dare. gila riuh satu kolej *p/s kolej aku kecik je. serius.* bukan kiteorang je main dengan staff pun  terjebak. lect lalu pun geleng kepala tengok bebudak sem satu takde keje main tengah lobi.  

budak batch aku memang sikit. aku tak tahu dh sekarang tinggal berapa sebab ada dah quit sambung SPA tapi mmmmmggg sikit. satu kelas ada dlm 24 orang gitu je. tapi dalam sikit tu ada je tak kenal aku lagi. yelah aku bukan jenis lawa dan fames. blurhhhh. budak kelas aku tak kenal aku mmg makan kaki dgn aku. hahahahahahaha. tipu je.

macam kawan aku kat uitm dia cakap susah nak concentrate dalam kelas. yelah sebab ramai kan. aku kat sini macam makan suap je. everything lecturer kasi. tinggal kau nak kunyah telan je. ya allah tak tipu weih. macam miss zila *kiteorang kene pggil miss kalau syg dia. dia ckp* dia TULIS TANGAN untuk soalan past year bertopik. alaa macam analisis zaman spm kau buat tu. haa dia ni tulis tangan pastu copy FREE kat kiteorang. tinggal kau nak jawab je. tu pun ada yang malas *UHUHAKUYANGMALASTUUHUHUHUH* 

sir hasbullah sir paaaaaallliiiinngggg cute aku ade. i mean dia bukan cute luar tpi dia punye perwatakan. dia punya nak kiteorang A sanggup buat kelas extra. biarlah ganggu time lunch dia pun. sem lepas dia punya risau kiteorang petang nak exam dia still buat kelas tau. aku poteng sebab aku nak one to one lesson. alhamdulillah half of my class dapat A untuk pre calculus. muka dia happy sangat kut. aku still ingat time last exam sem lepas muka dia nak nanges pun ye sebab dia ingat tak dpt ajar kiteorg sem 2 ni. alaa jodoh kiteorg dgn sir panjang. sem ni sir ajar lagi. hahahahahaha

macam KPTM lain ada dh kena paksa bayar untuk sem lepas. masa nak exam final sem lepas pun kena naik turun jumpe pengarah sebab nak mintak tangguh tpi kiteorang tak pun. nampak tak act diorang sgtttt syg kiteorg. masa aku nak final ritu just pergi kat bhgia kewangan jumpe ambang hansem tu pastu tunjuk slip dewan exam dia cop gitu je. done. haaa nampak tak senang? 

kalau kekorang nak tanya course aku ni susah ke tak bagi aku ni dalam dunia ni takda yang senang. kau nak senangkan dia kau kena usaha. alaaaa ada je sem satu dah dekan. budak batch aku separuh dekan. its depend on ur effort. kau buat lebih kau ada hak untuk dapat. tak kesah kau belajar kat mana mana pun sebab ada je senior aku belajar kat kolej biasa biasa je at the end dia jadi org pe. lecturer kat tempat dia belajar pulak tu. 

orang cakap nak cari jodoh cari zaman u. keih......BUDAK KELAS AKU HANYA ADA 4 JE LAKI. SEMUAAAAA DAH BERPUNYA. HA HA HA HA. aku malas nak cara bab bab laki and all. aku banyak benda nak pikir. lab report, assignment, carry marks lagi. tipulah kalau aku cakap aku tak tercrush ngan sesape en, tapi aku peraaaattiii je dia. kbye. 

so, bagi adik adik bakal jejak kaki ke alam macam aku sekarang, firstly dah lap air mata korang. result spm tu dah tak pandang dh. ada kawan aku duk lah meraung teriak bagai cakap result dia tak layak nak dapat mana mana Uni and u know what sekarang ni dia ada kat uitm shah iskandariah. ada yang dapat matrik 2nd intake. walau apapun result korg dapat tu korang mohon je. dapat ke tidak boleh buat rayuan.

bila turn nak pilih course mesti korg nak pilih benda yang minat en? tapi think back. ukur baju di badan sendiri. check balik kita ni mampu bawak tak? ramai kawan aku pesong dari cita cita asal depa. ada yang sekarang end up ambik asasi English padahal dulu teringin medic *JANGAN TELAN AKU HAHAHA* ada yang end up civil, archi banyak ah lagi yg memang diorg tak bayangkan.

UPU tu kira macam roda nasib. ada yang dapat ada yang tak. macam aku cakap tadi. kita tak akan tahu masa depan kita camne. so selagi ada peluang rebut. jangan bila tak dapat upu nanges tak sudah. lek ah poli ada lagi. KPM, matrik, form 6 adooo. so chill. hahahaha. sesape yang bace ni teringin nak ambik diploma science kat sini , welcome dik. carilah aku kat sana nanti. banyak nota aku nak kasi hahaha. *kalau uitm nak kekalkan lagi course ni. sebab dengan ura2 kata nak bubarkan dah. kira aku last batch* apa apapun gudluck in ur future life.

xxx
zaa

You May Also Like

1 comments

  1. *tersedak* kui kui tapi betul lah, kita merancang je, takdir; hati; Allah yg pegang XD

    ReplyDelete