my eye still working;

by - Monday, May 11, 2015

asssalamualaikum ppl,

sooo, i will going to kelantan. so yeahh ha ha ha.

bila orang tanya, "dapat mana?"

"alhamdulillah saya dapat semua"

rezeki. orang mula melebel aku ni; budak bijok, budak pandai, what-so-they-call-me but hech, masa aku dapat result orang pandang senget benget. macam aku takde masa depan.

the truth is—redha. berserah segalanya. rezeki tu ada je kat mana mana. tinggal kutip je.

and my heart say—pick what you want. so, i pick kptm.

jujur, ada suara katak dok sok sek sok sek cakap ni mesti ikut pakwe sebab tu tak ambik uitm.

dear pakcik and makcik, saya pilih ikut hati dan minat saya. kat kptm takde seorang mahluk pun asal shaks dan sewaktu dengannya. saja. sbb dah set dalam hati, kat sini aku akan ubah menjadi lebih baik dan takde orang akan persoalkan.

crush aku dapat uitm. course dan kampus sama. see, i not choose him. ha ha ha. Dis Comp Sci. bukan aku tak minat, tapi risiko. susah nk dpt keje satu hal.

and again, pakcik makcik jemah ni persoalkan kenapa nk pilih matrik? SEKARANG NI AKU YG BELAJAR BUKAN JEMAH JEMAH YANG BELAJAR SUKA HATI LIMPA AKU LAH. ha ha ha tipu je tak ckp mcm tu pun.

saya nmpak dip byk advantage dri matrik. jgn persoalkan lagi. again, saya tak follow sesape pun sekarang. i walk alone. nobody beside me. hormati saya? tu je saya mintak.

kalau mak ayah saya pun tak kesah ape yang saya pilih kenapa pakcik makcik nak sibuk? even cikgu saya sokong pilihan saya.

lainlah klu jemah jemah ni nak bayarkan ptptn saya haa yg tu bru saya ikut. tak bayar kan? get ur shit out of my way.

maaf saya pakai ayat kasar. aku penat nk filter tomahan orang. aku bukan pekak, bukan buta untuk menilai. kptm bgi makcik pakcik macam orang terbuang je dapat kan?

sorry. saya under uitm jgak. so cakap tu ikut fakta jgn nak ikut sedap je.

marine biologist, in syaa allah :)

xxxx
za


—entrust, infinite

You May Also Like

2 comments

  1. good one c:
    resolution dah dapat ._. be a fighter, dont mind what others rub on your face.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayat rub mcm dasyat. har har. aku bru nk reply sbb bru nmpak how to reply directly muahehehehe

      Delete