get ready to class

by - Thursday, September 15, 2016

assalamualaikum ppl,

kiranya harini aku rajin plus bosan. dah tak tahu nak buat apa so here my morning routine before going to class. aku bukanlah seorang makeup junky pun. for me, yang paling penting muka aku takdelah gaya macam baru bangun dari tidur eventho tu lah realitynya hahahahaha.


  1. moisturize

yang pinky tu SAFI BALQIS White Trilogy Hydragel Facial Moisturizer and the clear one, nature republic Aloe Vera 92% soothing gel.

lepas cuci muka aku akan pakai salah satu dari dua ni. ah-lupa aku tak bawak bekas original diorang ni sebab aku tengah cuti kat rumah so aku bawak travel set. Safi Balqis Hydragel Facial Moisturizer ni tak sama yang moisurizer safi yang biasa sebabnya dia ni hydragel. bila apply kat muka dia macam air so terus meresap ke kulit. bau dia pun masha allah best. lepas apply kat muka, korang akan rasa muka macam kulit baby lembut je. serius tak tipu. yang kedua ni memang semua orang tahu, ALOE VERA. hok ni memang the best all out of other sebabnya dia multi-function. aku selalu pakai as primer before apply bedak kat muka and at night pakai as sleeping mask. nak lagi best simpan dalam peti sejuk so bila pakai kat muka tu rasa sejuk sejuk je. before aku apply any of these aku tengok dulu skin condition aku. kalau aku rasa muka aku kering aku apply aloe vera and then baru bedak. kalau muka takde apa berubah aku apply safi balqis baru bedak.



        2.  bedak muka.

yang ni takde gambar sebab aku tak bawak balik bedak aku selalu pakai. untuk orang malas seperti aku, aku tepek bedak baby je. aku pakai bedak carrie junior. aku jarang pakai pakai compact powder because of aku ni cepat berpeluh so akan oily. bila oily muka aku berjerawat so aku tambah stress. hahahahaha. bedak baby for lyfe!!


        3.  mascara 

mascara ni function dia nak distract orang dari nampak kau ada eyebag. lagi satu bila kau pakai mascara, mata kau akan nampak camne nak cakap umm tak mengantuk? HAHAHAHA tolong jangan bayangkan aku siap pakai fake eyelashers pulak. meet my bae, my life savor,


essence lash & brow gel mascara. boleh cari kat watson only!

why i fall in love with this baby? sebabnya dia clear. dia colourless so bila aku rushing nak amat aku pakai cecomot mana pun orang tak nampak and dia punya effect still macam aku pakai mascara yang colour. dia two in one. boleh pakai kat brow sekali. aku ade try pakai kat brow tapi em em emtahlah aku bukan reti nak lukis brow so aku just pakai for lashers. this baby i got just only RM10.90. so yeaaayy


           4. lips



dari kiri gel tint IN2IT in GT 03 rasberry, anastasia beverly hills in milk shake, silkygirl moisture rich in 01 naked and lastly maybelline baby lips color in coral flush


silkygirl moisture rich in 01 naked


mabelline baby lips colour in coral flush


swatches; dah mestinya bukan tangan aku. thanks bro hihi. from the left anatasia, silkygirl, mabelline baby lips and lastly lip tint in2it.

yang ni antara color aku suka pakai untuk ke kelas sebabnya warna dia tak nampak sangat and natural. firstly untuk lip tint IN2IT alu beli kat wellness dengan harga RM10.90. aku pakai nipis je so dia tak nampak sangat and bau dia wangi. rasa nak telan hahahaha. kalau aku keluar, selalunya aku letak sikit kat pipi for blusher. bad side: dia tulis je kat situ 8 hour wear tapi aku gi makan, minum air pe semua terus hilang. so, i need re-apply it. the second one, anatasia in milk shake. yang ni jenis matte dan bau dia sedap sangat. goshh. pigment colour dia so far okay and kind of long lasting wear. takde lagi bad side dia sebabnya baru je beli. third one, mabelline baby lips color in coral flush. yang ni my favorite lip balm ever. kalau aku tahap malas-cincai aku pakai ni pun dah okay. dia punya color takdelah nampak sangat sebab in coral flush and lastly, silkygirl moisture rich in naked. yang ni pun favorite jugak sebab dia just nice for me. pigment color okay je. tak long lasting. need to re-apply it.

so ni je my basic daily morning rountine before going to class. at least, muka aku takdelah serabai sangat. kalau datang malas aku kekadang tepek aloevera pastue lipbalm and go go to class. nak buat camne seketul zaatira memang gitu. so that all!


signing off,
zaa

You May Also Like

2 comments

  1. I wanted that mascara. Omg I've never heard about that, I'm going to grab it seriouslyyyyy!

    ReplyDelete
  2. /creys/ just when would i wear all of this TT___TT ritu pun dah bebel sensorang dekat guardian, nakbeli lip balm (like it just freaking lip balm - never wear it tho) but end up, not buying a thing --'

    ReplyDelete