Trip to keluang hill

by - Saturday, August 27, 2016

Assalamualikum ppl,

My very verrrryyyy first experience naik lori Jpam. Memang natural air cond kut. Gila tak sejuk. Dari kb nak sampai ke bukit keluang adalah jgak one hour gitu.

So, first aktiviti gi hiking. Bukit keluang memang fames dengan tempat untuk hiking disamping menyajikan kecantikan dunia. Apa yang beza hiking kiteorang dengan lain ialah trek nak naik. Kiteorg ikut jalan orang lain tak naik yang bermaksud jauh dan agak curam.



Find me :p

Bila sampai kat atas dia punya pemandangan dia subahanallah cantik sangat tapi bila dah sampai atas aku taknak turun sebab penat hahahaha. Bukit keluang ade satu landmark yg orang selalu selfie kat situ. Konon menandakan korang dah berjaya sampai puncak. Aku mampu ambik gambar dari jauh sebab panas satu hal and sebab ramai. Normal lah hari minggu en.


View from the top


3 gadis yang masih lagi gagah sampai penghujung trek. *padahal kaki aku dh serupa jeli. Lembik*


Landmark faberet orang. See penuh kat situ selfie. Aku mampu ambik gambar board tu je.


Sep ni laju benor jalan. Hahaha

Masa naik kiteorg dibahagikan kepada 3 group. Masa naik group aku ade 15 orang, masa turun jadi 8. Bak kata zaim, ramai pupus. K k takdelah. Team mate ramai yang sakit masa naik. Ada yang give up turun balik. Yang sakit sakit tu still gigih naik sampai akhir. Big claps tu Aqilah yang berjaya naik dan turun bersama catalyst dia hahahahaha.

Dah habis hiking terus ke aktiviti river crossing. Ni part aku paling excited tp sampai depan "sungai" tu terus macam agsgdjskskakaks. Busuk nak mati air dia. Even aku yang dah mandi ni bila tulis balik teringat balik kat bau yang maha dasyat tu.


Muka excited nak masuk air. Hahahaha. *padahal tok ube jaga semua kena terjun jgak*



Muka aku takde. Hm i wonder whre are me at this time.

Untuk aktiviti ni dia lebih kepada water confident. Aku yang jenis excited nampak air dapat pulak terapung dengan life jacket sumpat rasa macam nak tidur je hahahahaha. K ni tipu. Aku punya laju follow tali tu sebab tak tahan dengan bau air tu.

Aktiviti semua habis dalam pukul 2. Siap siap berangkat balik dalam pukul 3 and still dengan naik lori yang natural air cond tu. Aku conclude-kan aktiviti hiking aku dengan video kat bawah ni. Kat ig ver pendek yg ni ver panjang nak tersusun sikit kut sbb yang ig punya aku edit atas lori. Gila tak pening hahaha.


Ppyong
Zaa

You May Also Like

1 comments