they talk ;-;

by - Tuesday, April 14, 2015

assalamualaikum ppl,

i hv good news. hahahaha. alhamdulillah aku masih dpt tawaran matrik program 2tahun dkt kmph.

and fatin, dpt program setahun kat kelantan.

kita ni tak leh jauh dri ketiak mak—fatin

hahahaha lawak. aku mmg mohon jauh-lah-sgt-dri-rmh. kms (selangor). turns out, dpt phg. rezeki.

and again, pekara 2thun lepas bermula. my bff dpt jgak matrik. same as me. prog 2tahun jgak. hahahaha. jodoh lettu.

dia ajak join. somehow, mcm memaksa. serius. mcm dlu mase aku dpt shaks. klu dlu aku membuta tuli—yes, terima.

aku dh besar sekarang. aku taknak ulang balik kesilapan tu. menampakan kebodohan aku tahap jamban.

aku talk dgn dia. about this that. pros and cons terima matrik. lagipun 2tahun. aku takut, otak dan minda aku set utk enjoy dri struggle. matrik bkn main main. aku takkan aku menangis lagi.

dia mmg dh set her mind, going to matrik. dia masih nak heret aku. what the points is, dia ckp;

aku takde duit macam kau.

the hell? okei sorry mencarut. aku terasa gila. mak ayah aku bkn org senang tbh. aku ank sulung okei. ade lagi 2 org adik still sekolah.

aku bkn ambil ipts yg sampai riban gila nak mati tu. ipta. aku mmg nk u tu. lagipun, one of my senior ade kat situ. dia ckp dip kat situ skrg dh 2tahun. tak ke same jgak ambek matrik?

soal pinjaman. mmg adatlah. matrik yup aku tau depa ade elaun (?) tak sure. tak pasti. tpi satu lah. aku bkn jenis struggle. aku jenis study ikut otak mood aku.

aku tak suka tgk org study sbb dia buat aku malas nl study. hahahaha -,- sbb mase f3 aku mmg study sesorg dlm bilik. kurung diri dgn lagu tahap giga.

mase f5 asrama. ramai org. banyak ganguan. halus kasar. hahahaha. gitulah. aku jenis study at my own space. aku tak nak tgk manusia bila study. lagi satu stok lagu kene ade mse study klu tak aku tepu.

bkn aku nk ckp aku ambek dip aku blh hula hula. tak! tapi aku rse bila aku ambik dip, deg aku jdi short. kan? dri matrik sambung deg jdi panjang.

klu aku dpt matrik program setahun, for sure ayah aku suruh go matrik je. sbb aku dpt 2tahun. yg tempoh lebih sama dgn deg tu?

lagi dahtu lah en, matrik life macam asrama. cukuplah aku melalak kat sini dulu ckp tolonglah cpt habis sekolah. takkan nak suruh aku buat balik.

matrik kne mintak kebenaran nk outing bagai. leceh supe asrama jgak. so bila life u aku nk start gini -..-

dhlah makin aku tulis makin merepek. just please stop. kpd sesape yg nk ingin hasut aku lah en. hahahaha. incase aku tnye korg sendiri, thats mean aku percaya kat org tu. but please again my dear. aku syg kau. aku tak nak friendship kita hancur. just, kasi aku make up sendiri. tak perlu nk ckp mcm tu. nak rendahkan diri sendiri. nk buat aku deep2 sendiri. klu kau bce aku mintak maaf. aku rase aku tau ape aku mampu. aku harap impian aku dpt.

masa depan aku tak semestinya aku kene kejar impian lama. dgn impian bru mane tau aku blh berjaya jgak. kekadang perancang allah tu sendiri lebih indah dri kita.

allahualam.
xoxo
zath ♡



—show you, shawn mendes

You May Also Like

0 comments