{D1} haluuuu?

by - Sunday, December 25, 2016

assalamualaikum ppl,


  • zaatira?
masa kecik kecik dulu suka explore ala ala blue clues, then i found my father's diary. he wrote a lot of girls name && he pick Zaatira. why? Za actually from my dad's name, Zainuddin and Ti from my mum, Rohayati. sepatutnya Za atira ada space like this, buuuuuuutt orang yang tulis kat birth certification tu salah tulis, menyebabkan selama 19 tahun ni ramai yang salah sebut -_______-

i got a tons of nics every year, mostly from my friends. Zaa, Zaot, Za and so on. orang kuantan panggil Zaa sebab dari zaman sekolah rendah lagi & when i came to kelatan, dah jadi Zee ._.

my family call me, along or Ira but seriously i hate it when non-family call me Ira. sebab nama tu terlalu girlish and make me cringe. hahahaha. roommate kalau nak bahan memang panggil iraaaaaa dengan ber-harakatlah.

  • monochrome
mostly, hue dalam wardrobe even kat rumah pun banyak black-grey. maybe ni after-effect myungsoo kot? hahahahahaha. and also i do have a lot of stripe shirt. sampaikan roommate cakap, kalau dari jauh aku nampak belang dah tahu dah siapa. hahahahaha k. i can't resist myself when it come to bajung belang. tak kesahlah warna apa sekalipun memang dirembat. 

  • kpop
memang dari dulu lagi minat. since darjah 6 kot? start dari Super Junior pastu tengok k-drama lagi. bila dah sedar diri ni dah tua, macam dah slow sikit, but still layan je certain songs and kdrama tu memang tahap tak-boleh-resist hahahahaha.


this guy memang semua benda dia tahu. sampaikan masak pun nampak sedap gilaaaaa ._. 

currently outgoing k-drama yang tahap aku nak-menangis-mengamuk-geram semua ada hahahahahahaha


  • passion 
i used to write short stories. start dari zaman form 3 until now. kekadang drabble pastu biar gitu je dalam draf. well, being Zaa yang sentiasa busy memang camni.

next, felt crafting. yang ni tak tahu macam mana boleh terjebak, sanggup kot dulu spent my money on these stuff until now. basic menjahit memang ada sebabkan ambik KH Ert, and also mum memang tukang jahit. bila benang takde memang rembat kat mak punya stock lah hahahaha.

reading. hm ni memang kena kasi award besar besar kat faten sebabnya dialah punca aku jadi bookworm sekarang. bila dia ada satu buku tu yang sangat best, dia start dengan share quote pastu kekadang meroyang kat aku baru dia cakap title buku tu, at the end aku pun sama terjebak meroyan sekali. wattpad pun dia juga yang memperkenalkan. start kat situ aku mula try baca english novel. tbh, english aku memang takat camtu je, so memang memula tu nak habiskan satu novel almost one month T^T but now, i manage to finish it in a week tu pun kalau ada stop lama, kalau tak memang 3 hari pun boleh habis. after that, aku try physical english novel, memula memang susah macam baca bahasa alien ._. then aku dah dapat feel yang sama macam baca novel melayu. kalau comparekan novel yang ada memang eng paling banyak dari melayu. hahahaha

notebook. k ni memang aku tak tahu kenapa, aku suka beli notebook tapi tak pakai. asal cover comel aku rembat. bila nak tulis tu, tuisan buruk terus aku koyak that page pastu simpan tak pakai terus. hahahahahaha.


You May Also Like

2 comments

  1. HAHAHAHAHAHAHA SAMA WEIH ME KENOT TENGOK TULISAN BURUK, MESTI KOYAK XD dan aku pun suka stripes shirt huaaaaa soulmate ;o;

    ReplyDelete
  2. Tak suka tulisan buruk pastu koyak ok itu paling rare. haha. Eh awak bookworm juga. kita sama. hehe.

    ReplyDelete