review: re:kau ilhamku

by - Wednesday, October 26, 2016



Tajuk: Re:kau ilhamku
Penerbit: Jemari seni *same publisher for Hlovate's book*
penulis: Amany
muka surat: 527 m/s  *nipis je*
harga: RM 24.00 sm//RM 27.00 ss
bahasa: 80% bm, 10% bi and 10% law terms

Isyraf, CEO muda di WONDERWALL. Dia lelaki sempurna, bukan sahaja memiliki harta peribadi berbilion ringgit, tapi ada semua yang boleh buat perempuan mana pun jatuh cinta padanya; dia kacak, pandai bermain gitar, pandai menyanyi, pandai memasak, boleh jadi imam, tak tinggal tahajud, baca surah al khahfi setiap jumaat. tapi entahlah dia tetap tak memiliki seseorang untuk dicintai....hinggalah dia bertemu Banie, peguam yang berjaya, cantik manis dan tegas

banie pandang lelaki itu. rambutnya diikat head bun, matanya sepet, kulitnya agak cerah, bibirnya merah merekah, dan lelaki itu lengkap berpakaian formal; kemeja, tali leher, weskot, kot dan seluar slek.

assalamualaikum ppl,

sejujurnya aku beli novel ni masa bulan 9 and baru habis baca tadi. aku dah janji nak buat review kat fatin so before aku nak move on into next novel baik aku buat review dulu. memula aku baca first 3 chapters and tak-disengaja-hantar oleh fatin *urg* memula tu aku baca macam unsur unsur hlovate. aku ni tak baca habis dah judge buku tu macam macam hahahaha sorry. first 3 chapters dia memang membuat aku membuak buak nak baca. aku ni jenis tak boleh resist mamat main guitar and suara sedap. siap terbayang bayang yonghwa kut :'D

and thankfully dia bukan cliche novel yang kahwin paksa eventho ada jugak elimen tu sikit. maybe sebab aku bukan student law or yang belajar pasal law bila part dia cakap terms law aku tertidur *sorry* watak utama story ni Isyraf yang penulis ni bayangkan toru hyuga. bagi sesiapa yang pernah tengok cerita rich man poor women ha tulah Isyraf. computer geek. dia memang bukan tipikal cerita melayu CEO yang kebanyakannya pasal bangunan. more like software creator gitu siap package shun oguri kau.

for banie aka ilham nurbaini watak dia dalam novel ni bayang stabil. dia punya main emosi tu tak kuat sampai nak hujung hujung novel baru macam ahh finally ada jugak keluar emosi ni gitu. aku tak tahu kenapa aku tak dapat feel watak banie ni strong compare to Isyraf and Dona, kawan baik banie.

overall story line xdelah cheesy sangat and taklah tipikal sangat. romcom style. puncak cerita ni macam cepat sangat sampai aku tak sempat nak hadap apa jadi. like DAH KENAPA ADA KAT SINI WHY URGGGGG pastu tup tup dah habis. serius cantas mood aku. kalau di elaborate part puncak yang peleraian tu novel ni akan jadi panjang sikit and kind tak mencantas mood. serius aku baru nak menangis tetibe tak jadi keluar sebab camtu je habis. if you are okay with that type of story so go ahead. aku just tulis mengikut apa aku rasa. writer ni ada acc wattpad and for those dah beli and baca novel ni boleh check her acc kalau nak baca cerita lain. kebanyak cerita dalam acc dia daripada watak re: kau ilhamku.

favourite quote;

never long for anyone from your past. there is a reason why they never made it to your future

so get yours now at the nearby bookstore or you can order it online at jemari seni.


signing off
zaa 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     






You May Also Like

0 comments