SPM

by - Wednesday, March 04, 2015

assalamualaikum semua, hmm dah lama tak curah curah dalam blog. sesungguhnya gua rindu. eheee. well, semalam result spm keluar. hmm, batch gua yakni batch 97 mengharungi pelbagai kejutan. huishhh aku je rse gitu org lain stamdart je. siap goyang kaki.

tahun kiteorg tahun kedua yg mengunakan kbat (kemahiran berfikir aras tinggi) mcm tahun lepas dia kuar sikit je dlm sepuluh peratus gitu. tahun gua? around 30%. har har har. kau bykanlah setiap kali habis exam balikhostel bkak fon jap tgk org buat trending pasal math mode. muahahahah soalan buat aku gelak guling guling. kui kui. soalan dia bukan susah pun tpi dia ubah suruh org pikir. soklan paal tembikai dengan buat naga. yg tu sumpah org tau masuk soklan roket org blur. haduihh padahal same jugak mcm tembikai tu. hm takpelah xde rezeki.

result gua? tak tinggi pun. cukup2 hidup jelah. alhamdulillah ade a ade b jugak c pun and d. duhh addmath gua. tapi alhamdulillah lagi sbb takde fail. ni org ckp atas dasar pengalaman lah ye. utk adik2 f4 sekarang, jgnlah selesa dgn result pt3. yaa, jujur aku ckp. sbb aku rse selesa nk mati dgn result pmr tu buat aku lupa daratan. tapi allah buat aku sedar balik. ya, aku akn bangkit balik semula. in syaa allah aku ade lah rezeki kat mne mane tu walaupun tak pas ipta, still kolej ade lagi kan? kptm mu tggu aku masuk. muahahahahahhaha.

nampak je happy, but deep inside me. nanges jugak rse menyesal. tulah tak belajar elok2. tpi dgn kegagalan tu buat kita bangkit sebenarnya. belajar kne tabah. ya allah ni bru result spm mcm2 dh kene. tu lah ni lah. so, adik2 pikirlah semasak masaknya nye ek. nak bejaya senang je dan gaga lagilah senang. bende ni buat aku reflect balik ape aku buat. mungkin aku ade buat cikgu terasa. hm silap aku.

dah lah takmau nak sedih. im a big girl. tak semestinya seceput a tu takblh gi U kan? ikhtiar cari tawakal. doakan yg terbaik buatku.



xoxo
zath

You May Also Like

0 comments