little things

by - Thursday, March 31, 2016



1.

" kau tak perlu pun nak susahkan diri bawak ni..." aku angkat sedikit benda petak berwarna hitam.

"sebab bukan kita tak jumpa pun next sem. But anyway thanks sebab sanggup datang jejauh ni semata mata nak kasi pinjam hardisk ni"

aku tarik senyum segaris. dia janji pagi tadi nak bawak tapi dia lupa. aku tak sangka dia datang malam ni semata mata nak kasi benda ni.

terharu.

kot?


"not big deal pun. aku datang dengan aidil tu. kau dah makan tak ni?"

aku tak sempat balas, roomate aku datang menyapa dia. dia beborak dengan diorang. aku kembali memerhati phone.

tak sabar nak balik besok!

"k lah. aku nak balik. enjoy your meal girls. bye zee"

with that, aku kena bahan dengan roomate.

urg.




2.

untuk sekian kalinya aku hempuk kepala atas meja yang penuh dengan kertas fizik. untuk sekian kalinya aku tak dapat jawapan untuk soalan yang sama.

this subject almost kill me twist!

one,
spm

two,
diploma.

aku rujuk dhiya punya, tuan dia sepatutnya ajar aku hilang. pergi makan. tinggal aku sorang dengan en fizik kacak bergaya.

"I SOOOOO DONE WITH THIS" aku kembali meletakan kepala atas meja. mata dikatup rapat.

nak nangis.
nak balik.
nak tidur.
nak makan.

"zee ?" ada yang menegur.

"benda" tak langsung nak bukak mata. aku agak mata aku merah dah ni.

"kau tak gi makan?" kembali bertanya.

"tak"

senyap.

tolonglah kau pergi. aku tengah serabut dengan dengan project tile motion ni, ada kang kena hempuk dengan calculator.

"kau tak dapat lagi ek jawapan soalan tadi"

senyap.

selang beberapa minit dia kembali bersuara.

"jawapan kau betul lah. dah ambik ni makan."

aku angkat muka.

"kau tengok ni. kau pakai gravity 10, yang miss tunjuk tu dia pakai 9.8 sama je." dia terang. that explain much why i got different answer!

urg

"nah ambik ni" dihulur beberapa butir gula gula fruit plus epal kearah aku.

"kau patutnya beli sosej kat aku"

"aku malas"

You May Also Like

2 comments

  1. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA OMG PART 'AKU MALAS' IS SOOOOOOOOOOOO FUNNEEEEEH /ME LITERALLY CRYYING/


    MAN, RINDU POST KAU :'D

    ReplyDelete