Time

by - Saturday, February 06, 2016

assalamualaikum,



here i am. sitting on my bed. my own bed. at my very cozy room. welcome home, zaatira *pat my own back. 

Move On. i am such a big liar. 

seperti mana orang yang kenal aku. aku cakap, aku dah move on. aku dah lupa dia. aku dah bla bla bla bla. big fat lies. or maybe i am not. aku fikir, aku yang dah boleh move on. boleh hidup tanpa bayangan dia. tanpa kenangan tu. 

daaaaannn aku kembali dicampak ke dalam kenangan tu semula. tempat yang sama. yang bezanya dah tak ada anak kecil yang menghuni rumah anak yatim tu. dah jadi masjid. 5 tahun dahpun surely banyak benda yang berubah. 

kembalinya aku jejak kawasan tu memang aku tak perasan langsung. sesampai di kawasan musollah wanita, mata aku menangkap figura tangga yang berbesi karat. di bawahnya masih ada meja batu kecil tapi tak sempurna macam dulu. bermula dari situ, otak dengan sendirinya memainkan kenangan lama itu. yang sekian lama aku mencampak jauh kembali datang. makin lama aku rasa sebak. 

aku dah penat nak ingat benda yang lama. aku dah janji dengan diri sendiri untuk move on. untuk tinggal jauh dari kenangan. bila aku kembali seula ke tempat yang memang aku tak sangka langsung, perlahan lahan tubir mata mengalir juga. 

fragile fragile fragile

mungkin 5 tahun tu tak cukup lama untuk aku complete decaying you in my brain.

You May Also Like

1 comments

  1. Q's: Adakah dengan melupakan ia bermaksud kau dah move-on?

    ;~~;

    ReplyDelete